Dofinansowanie dla właścicieli zabytków
W 2013 roku Rada Miejska we Wschowie podjęła uchwałę umożliwiającą uzyskanie dofinansowania właścicielom budynków wpisanych do rejestru zabytków na prace związane z remontami tych obiektów. Termin składania wniosków na przyszły rok upływa 30 listopada.
Od kilku lat w naszym mieście pojawia się coraz więcej pięknie odnowionych kamienic, które wysiłkiem mieszkańców odzyskują swój dawny blask. W staraniach o poprawę stanu technicznego i estetycznego zabytków może pomóc Gmina Wschowa. W myśl uchwały podjętej przez Radę Miejską w 2013 roku właściciele budynków wpisanych do rejestrów zabytków, zarówno osoby fizyczne czy wspólnoty mieszkaniowe, mają możliwość ubiegać się o dofinansowanie prac remontowych lub przygotowujących do remontu. Dofinansowanie może być udzielone między innymi na uzyskanie ekspertyz technicznych i konserwatorskich, przeprowadzenie badań konserwatorskich i architektonicznych, wykonywanie dokumentacji, ale także na konkretne prace takie jak odnowienie tynków, remont czy wymiana więźby dachowej, odnowienie okien i wiele innych. Szczegółowy wykaz zadań, na jakie można uzyskać dofinansowanie dostępny jest w uchwale nr XXVIII/323/13 Rady Miejskiej we Wschowie.
Chcący ubiegać się o dofinansowanie do wniosku dołączyć muszą następujące dokumenty: decyzję o wpisie obiektu do rejestru zabytków, którego dotyczą prace lub roboty; dokument potwierdzający tytuł prawny do władania zabytkiem; harmonogram oraz kosztorys inwestorski przewidywanych prac lub robót, ze wskazaniem źródeł ich finansowania; decyzję właściwego organu ochrony zabytków zezwalającej na przeprowadzenie prac lub robót; projekt i pozwolenie na budowę, gdy wniosek dotyczy prac lub robót przy zabytku nieruchomym lub programu prac, gdy wniosek dotyczy prac przy zabytku ruchomym. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości uzyskania dotacji udzielą pracownicy Biura Gospodarki Komunalnej i Środowiska Urzędu Miasta i Gminy Wschowa.