Zasady funkcjonowania urzędu od 6 sierpnia

06.08.2020

Od 6 sierpnia 2020 r. do odwołania funkcjonowanie Urzędu Miasta i Gminy Wschowa będzie ograniczone. Obsługa klientów będzie odbywała się wyłącznie w wyznaczone dni o ustalonej telefonicznie godzinie.

Wykonywane będą zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom, z zakresu:

1)     rejestracji stanu cywilnego,

2)     ewidencji ludności  i dowodów osobistych,

3)     administracji architektoniczno-budowlanej,

4)     ochrony środowiska,

5)     podatków i opłat lokalnych,

6)     działalności gospodarczej,

7)     straży miejskiej.

Wykaz numerów telefonów i dni obsługi:

1)     Urząd Stanu Cywilnego – codziennie
tel. 65 540 86 33

2)     Ewidencja Ludności – we wtorki, czwartki i piątki
tel. 65 540 86 48

3)     Dowody osobiste – we wtorki, czwartki i piątki
tel. 65 540 86 46

4)     Biuro Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości – w poniedziałki
tel. 65 540 86 34

5)     Biuro Gospodarki Komunalnej i Środowiska – w środy
tel. 65 540 86 35

6)     Referat Podatków i Windykacji – w poniedziałki i środy
tel. 65 540 86 37

7)     Straż Miejska we Wschowie – we wtorki, czwartki i piątki
tel. 65 540 86 63

Wizyty w urzędzie możliwe są w najpilniejszych sprawach, jednak nadal zaleca się składanie dokumentów w następujące sposoby:

1)     w przypadku, gdy na dokumencie wymagany jest podpis:
a) za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (UMiGWschowa/SkrytkaESP) Urzędu Miasta i Gminy Wschowa dostępnej na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) – jeśli osoba posiada konto na platformie ePUAP oraz profil zaufany lub certyfikat kwalifikowany;
b) za pośrednictwem operatora pocztowego – jeśli osoba nie posiada konta na platformie ePUAP oraz profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego;

2)     w przypadku, gdy na dokumencie nie jest wymagany podpis – za pośrednictwem poczty elektronicznej.

W tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu może przebywać jedna osoba na stanowisko obsługi (z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi). Klienci zobowiązani są do przestrzegania ograniczeń i zabezpieczeń takich jak zasłanianie nosa i ust, noszenie rękawiczek ochronnych, dezynfekcja rąk płynem do dezynfekcji, zachowanie bezpiecznej odległości, posiadanie własnego długopisu.

Osoby z objawami choroby (np. katar, kaszel, podwyższona temperatura) proszone są o powstrzymanie się od bezpośredniego załatwiania spraw w urzędzie i stosowanie kontaktu w formie telefonicznej lub elektronicznej.

 

Autor: zuzanna