Możesz pozbyć się azbestu składając wniosek i otrzymując dotację
INFORMACJA
Stosownie do zapisów Uchwały Nr XIV/133/11 Rady Miejskiej we Wschowie z dnia 27 października 2011r. w sprawie: zasad udzielania dotacji na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wschowa, Urząd Miasta i Gminy Wschowa informuje, że istnieje możliwość składania wniosków o udzielenie dotacji na usuwanie (demontaż) wyrobów zawierających azbest oraz na zabranie wyrobów azbestowych wcześniej zgromadzonych na nieruchomości. Ubiegający się o dotację musi spełniać warunki określone w § 6 w/w Uchwały, czyli do wniosku winien dołączyć w przypadku demontażu wyrobów zawierających azbest:
- tytuł prawny do władania nieruchomością;
- zgłoszenie do Starostwa Powiatowego we Wschowie zamiaru zmiany pokrycia dachowego; pozytywną opinię/zaświadczenie Starosty Wschowskiego w sprawie zmiany pokrycia dachowego;
- pisemną zgodę na wejście z robotami budowlanymi na teren nieruchomości;
w przypadku odebrania zgromadzonych wyrobów zawierających azbest:
- tytuł prawny do władania nieruchomością;
- pisemną zgodę na wejście na teren nieruchomości celem zabrania wyrobów azbestowych.
W ramach wniosków kwalifikowane mogą być również koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest poniesione po dniu 1 stycznia 2019 r.
Formularze wniosków można pobrać ze strony internetowej www.gminawschowa.pl ponadto są dostępne w Biurze Obsługi Interesanta tut. Urzędu oraz u Sołtysów.
Kompletne wnioski należy składać w Biurze Obsługi Interesanta (Urząd Miasta, parter) od dnia 03.06.2019r.