Już niebawem w urzędzie zapłacisz kartą lub telefonem
Już niebawem w kasie Urzędu Miasta i Gminy oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego, będzie można dokonywać płatności kartą i telefonem.
Ministerstwo Rozwoju razem z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A. od ponad roku prowadzi prace nad upowszechnieniem płatności bezgotówkowych. Działania realizowane są w ramach Programu upowszechnienia płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej. Celem tego przedsięwzięcia jest opracowanie i wdrożenie modelu akceptacji płatności bezgotówkowych z wykorzystaniem terminali POS i użyciem WebPOS Paybynet w jednostkach administracji publicznej, który będzie bezpłatny zarówno dla urzędu, jak i dla klientów.
Program obejmuje:
* urzędy marszałkowskie,
* urzędy miast i gmin,
* starostwa powiatowe,
* urzędy wojewódzkie,
* Policję.
Możliwość dokonywania płatności bezgotówkowych w urzędzie jest jednym z oczekiwań nowoczesnego społeczeństwa. Rozpoczęcie przyjmowania np. podatków i opłat w formie bezgotówkowej przekłada się na pozytywne postrzeganie urzędów, jako innowacyjnych i przyjaznych mieszkańcom. Wygoda klientów, sprawniejsza obsługa przez urzędników, usprawnienie prac urzędu, mniejsze koszty, oszczędność czasu oraz bezpieczeństwo transakcji, to argumenty, które zachęcają do wprowadzenia płatności bezgotówkowych.